https://db2010.pl GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Sprawdzony pośrednik, czyli jak bezpiecznie kupić lub sprzedać nieruchomość

Wiele osób próbuje sprzedać mieszkanie czy dom bezpośrednio, bez pomocy pośrednika w obrocie nieruchomościami. Powodów, dla których to robią, jest wiele. Wśród najważniejszych wymienia się zaoszczędzeniena prowizji, przeświadczenie, że praca takiego agenta sprowadza się do wywieszenia bajeru reklamowego z ofertą na płocie lub balkonie i publikacji ogłoszenia o sprzedaży w kilku portalach internetowych lub wiara w to, że samodzielnie zrobimy to lepiej i szybciej. Często jednak zakup czy sprzedaż nieruchomości jest bardziej skomplikowana niż nam się wydaje. Istnieją bowiem nieruchomości z zagmatwanym stanem prawnym lub zaszłościami rodzinnymi i wtedy okazuje się, że pomoc pośrednika, a w szczególności porada jakie drogi obrać w obrocie prawem do nieruchomości, co zrobić, aby rodzina zaczęła ze sobą rozmawiać i jakie dokumenty skompletować do notariusza – staje się nieoceniona.

W czym pośrednik może nam pomóc i przed czym może nas uchronić?

Zapewne każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że transakcje nieruchomościami obarczone są bardzo dużym ryzykiem. Bez cienia wątpliwości bezpieczeństwo kupna czy sprzedaży zapewnia znajomość regulacji zawartych w wielu ustawach, ale nie tylko. Niezbędna jest również szeroka wiedza ekonomiczna. Dobry pośrednik nie tylko wesprze nas w dokonaniu wyboru, przedstawi atuty oraz wskaże wady interesującej nas nieruchomości, ale również oszacuje jej realną wartość oraz przeprowadzi nas przez skomplikowane formalności i zawiłości prawne, dzięki czemu transakcja przebiegnie bezproblemowo. Należy pamiętać o tym, że podstawą współpracy z pośrednikiem jest podpisanie umowy pośrednictwa, która zobowiązuje pośrednika do rozpoczęcia wymienionych w niej czynności pośrednictwa i daje nam gwarancję bezpieczeństwa. Odtąd wiemy, że nasze prawa są chronione.

Pomoc doświadczonego pośrednika może więc okazać się niezastąpiona.

Jak sprzedać dom lub mieszkanie?

Podstawowe informacje (krok po kroku) o czynnościach związanych ze sprzedażą nieruchomości:

  1. 1.   Zgłoś się do nas poprzez mail, telefonicznie lub osobiście.
  2. Skontaktujemy się z Tobą (w przypadku zgłoszenia telefonicznego lub mailowego) i ustalimy szczegóły dotyczące nieruchomości oraz ustalimy datę, w której dokonamy jej oględzin.
  3. Podczas wizyty zostanie sporządzony opis nieruchomości i jej stan prawny.
  4. Ustalimy z Tobą cenę nieruchomości lub wysokość czynszu najmu w przypadku chęci jej wynajęcia.
  5. Udzielimy wszelkich niezbędnych informacji i wskazówek dotyczących sprzedaży Twojej nieruchomości.
  6. Zostanie z Tobą podpisana umowa pośrednictwa. Bez tej umowy nie możemy oferować zgłoszonej przez Ciebie nieruchomości. Umowę pośrednictwa może podpisać właściciel nieruchomości lub jego pełnomocnik. Do jej podpisania  niezbędny jest ważny dokument tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy). Twoje dane podlegają ochronie zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych. Nie udostępniamy ich osobom trzecim.
  7. Po podpisaniu umowy zaprezentujemy Twoją nieruchomość na naszej stronie internetowej oraz w innych specjalistycznych portalach i w prasie lokalnej. Informacje o nieruchomości dotrą do zainteresowanych klientów i innych biur nieruchomości.
  8. Zainteresowanym kupnem klientom pokazujemy nieruchomość w ustalonym wspólnie terminie. Zawsze jesteśmy przy prezentacji i pomagamy zarówno w sprzedaży, jak i zakupie. Staramy się, by obie strony wybrały najlepsze dla siebie rozwiązanie i zawsze dbamy o dobro naszych klientów.
  9. Na Twoje życzenie możemy uczestniczyć w negocjacjach ceny i warunków umowy.
  10. Po znalezieniu klienta na Twoją nieruchomość podpiszemy umowę przedwstępną lub protokół uzgodnień dotyczący umowy.
  11. Po podpisaniu umowy przedwstępnej z kupującym Twoją nieruchomość klientem poprosimy Cię o zaliczkę na poczet naszej prowizji uzgodnionej w umowie.
  12. Pomożemy w skompletowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, zarówno do sprzedaży, jak i najmu.
  13. Zostaniesz przez nas umówiony do notariusza i będziemy zarówno przy podpisywaniu aktu notarialnego, umowy najmu, przy wszelkich rozliczeniach z kupującym i wydawaniu mu nieruchomości.
  14. Otrzymasz od nas fakturę VAT za nasze usług i poprosimy o zapłatę prowizji, pomniejszoną o wcześniej pobraną zaliczkę.

Jeśli planujesz sprzedać, kupić, wynająć swoje mieszkanie, działkę bądź lokal usługowy, a nie masz czasu się tym zająć z przyjemnością pomożemy Ci w przeprowadzeniu transakcji krok po kroku. Oferujemy pomoc w UZYSKANIU KREDYTU.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

NIERUCHOMOŚĆ MOŻNA ZGŁOSIĆ PRZEZ E-MAIL info@zolnieruk.pl

LUB TELEFONICZNIE: 882 068 300, 660 747 567

REKLAMA

REKLAMA

Archiwalne posty