https://db2010.pl GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Walczą z podróbkami

Tworzony przez wałbrzyskich przedsiębiorców startup Authentica rozpoczął swój pilotażowy projekt we współpracy z pasieką Emaus. To technologia zabezpieczająca przed podrabianiem produktów, pozwalająca sprawdzić jego autentyczność za pomocą telefonu i bezpłatnej aplikacji.

Na miodach produkowanych przez wałbrzyską pasiekę pojawi się specjalna naklejka ze znacznikiem NFC, która pozwoli nabywcom sprawdzić, czy kupowany przez nich miód jest oryginalny. Dodatkowo będą mieli pewność, że pochodzi on z pasieki Kazimierza Czechowskiego – mistrza pszczelarskiego.

– Nasz polski miód, to skarb, o który musimy dbać. Mamy na rynku coraz więcej produktów z importu, dlatego zdecydowaliśmy się na tę technologię, aby podkreślić pochodzenie naszego miodu i wyróżnić się na rynku. Wystarczy, że klient zbliży swój telefon do tej naklejki na słoiku, a dowie się wszystkiego – podkreśla Kazimierz Czechowski.

Problem podrabianych towarów stale rośnie, a zalew importowanych produktów nie pomaga rodzimym firmom na stabilny wzrost. To niezwykle istotne, aby stworzyć zabezpieczenie, które ułatwi klientom wybór i pozwoli określić pochodzenie zakupionych artykułów. Te, często pod polską etykietą, pochodzą z zupełnie innych zakątków Europy.

– Technologia, którą rozwijamy już od ponad trzech lat, to odpowiedź na palący problem dotyczący każdego z nas. Podrabiane towary są wszędzie, często nawet o tym nie wiemy, dlatego musimy stworzyć system, który pozwoli w łatwy sposób sprawdzać oryginalność produktów. Nasze znaczniki NFC są specjalnie kodowane i zapisywane na serwerach, a następnie weryfikowane przy każdym skanowaniu. Z tego względu nie można ich skopiować, a do sprawdzania wystarczy telefon. Zapraszamy do sprawdzania – powiedział Marcin Żurek, współzałożyciel i programista startupu Authentica (authentica.pl).

(JJ)

REKLAMA

REKLAMA

Archiwalne posty