https://db2010.pl Tygodnik DB2010 GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Rekordowa sprzedaż biletów Explore Wałbrzych

Zainteresowanie biletem „Explore Wałbrzych” osiągnęło w tym roku kolejny rekord. To wspólny bilet do największych atrakcji turystycznych Wałbrzycha: zamku Książ, Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia, palmiarni oraz Muzeum Porcelany. Jest w atrakcyjnej, niższej cenie i obowiązuje przez 12 miesięcy.

Do końca listopada 2023 roku sprzedano rekordową ilość takich biletów – 10544. Dla porównania w latach 2022 i 2021 było to odpowiednio 8870 i 6616, a w roku 2020 – w którym świat zmagał się z pandemią coronavirusa – tylko 3540. Explore Wałbrzych – wspólny bilet do wałbrzyskich instytucji kultury istnieje od siedmiu lat. Cztery lata temu do zamku Książ, palmiarni i Starej Kopalni dołączyło Muzeum Porcelany. Celem wprowadzenia biletu było zachęcenie turystów do zwiedzenia większej liczby atrakcji.

– Akcja Explore Wałbrzych stała się ważnym elementem ruchu turystycznego w naszym mieście. Ta wspólna inicjatywa jest coraz bardziej popularna. Pewnie na początku nie było to łatwe. To pewnie kwestia promocji i przełamywania stereotypów. Dzisiaj 10 tys. sprzedanych biletów oznacza, że realnie 10 tys. razy ktoś podjął decyzję, by zapłacić trochę więcej, ale w sumie mniej, żeby pójść do różnych instytucji, a nie tylko do zamku Książ – mówi Prezydent Wałbrzycha Roman Szełemej.

– Mogę powiedzieć, że z punktu widzenia marketingowego to była jedna z najlepszych decyzji, jakie Muzeum Porcelany podjęło. Wszyscy goście, którzy być może nie dotarliby do nas, trafili do nas dzięki temu biletowi. Bilet Explore przekłada się mniej więcej na 20 procent sprzedanych biletów – zauważa dyrektor Muzeum Porcelany, Jacek Drejer.

– Bilet Explore Wałbrzych cieszy się bardzo dużą popularnością wśród turystów. W Starej Kopalni są inne proporcje niż w Muzeum Porcelany, ale wynika to z liczby turystów, która rok rocznie jest większa. To oczywiście nas cieszy – dodaje dyrektor Starej Kopalni, Jan Jędrasik.

– Wynik jest rekordowy na skalę krajową. W zeszłym roku to było 8 tys. biletów. Dzisiaj mamy już prawie 11 tys. Znaczna zwyżka. Jeśli chodzi o tego typu ofertę, to jesteśmy jednym z liderów w Polsce. Mamy ponad 20 procent więcej turystów, którzy skorzystali z tej oferty niż w ubiegłym roku. To pokazuje, że turystyka w mieście ma się jak najlepiej – podsumowuje prezes spółki Zamek Książ Anna Żabska.

(MM)

REKLAMA

REKLAMA

Archiwalne posty