https://db2010.pl Tygodnik DB2010 GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Kino Apollo w Wałbrzychu zaprasza

Silent Twins

Bliźniaczki z Walii: June i Jennifer Gibbons, które przestają komunikować się ze światem. Od ponurej prowincji, która czarnym dziewczynkom ma do zaoferowania głównie upokorzenia, „milczące bliźniaczki” uciekają w eksplodujące neonowymi kolorami, oprószone słonecznym blaskiem fantazje o pisarskiej sławie, romantycznej miłości i basenach pełnych Pepsi-Coli. Ale podkręcona hormonami nastoletnia wyobraźnia June i Jennifer ma także mroczną stronę – podobnie jak ich podszyta rywalizacją więź.

Kreując na ekranie wewnętrzny świat bliźniaczek, Agnieszka Smoczyńska pełnymi garściami czerpie z estetyki starych reklam, kolorowych magazynów czy mydlanych oper. Sięga po thriller i zmysłowy musical, dramat i poklatkową animację. Ale emocjonalna bomba, jaką jest „Silent Twins”, swoją energię zawdzięcza także Letitii Wright („Czarna Pantera”, serial „Czarne lustro”) i Tamarze Lawrance (serial „Mały topór”). Aktorki tworzą przejmujące role dziewczyn, które nie mogą żyć ani bez siebie, ani razem, i których nastoletni bunt wymknął się spod kontroli. Film Smoczyńskiej można odczytywać jako studium toksycznej więzi, artystycznego geniuszu czy kobiecego buntu. Może to opowieść o ucieczce od rasistowskiego społeczeństwa, a może ballada o niemożliwej miłości?

REŻYSER Agnieszka Smoczyńska

PREMIERA 21 października 2022

DŁUGOŚĆ 113′

KRAJ Polska, UK 2022

Amsterdam

Lata 30 XX wieku. Dwóch żołnierzy i sanitariuszka to trójka bliskich przyjaciół, która zostaje uwikłana w jedną z najbardziej szokujących i tajemniczych intryg w historii Stanów Zjednoczonych.

REŻYSER David O. Russell

PREMIERA 28 października 2022

DŁUGOŚĆ 135′

KRAJ USA 2022

Baby Broker

„Baby Broker” to pierwszy koreański film tego japońskiego reżysera. Jak pisał Łukasz Mańkowski (Pięć Smaków) w swojej relacji z Cannes: „Baby Broker” to kolejna cegiełka w uniwersum jego familijnych światów, w którym co prawda zmienia się otoczenie, ale wciąż osią wrażliwości historii i jej dramaturgicznym nośnikiem jest obserwowanie tlenia się czułych momentów pomiędzy postaciami. To w tych mikro-tąpnięciach, nieraz przejmująco lirycznych, a nawet i melancholijnych (przepięknie uchwyconych okiem operatora „Burning” i „Parasite”, Honga Kyung-pyo), odnaleźć można nieco komfortu i tego typowego dla światów Koreedy uspokajającego ciepełka, które szepcze, że może jednak na tym świecie znajduje się jakaś doza otulającego dobra.

REŻYSER Hirokazu Koreeda

PREMIERA 28 października 2022

DŁUGOŚĆ 129′

KRAJ Korea Południowa 2022

REKLAMA

REKLAMA