https://db2010.pl Tygodnik DB2010 GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Oszuści wciąż grasują

Wałbrzyska policja po raz kolejny ostrzega przed oszustwami na tzw. „policjanta”. W ubiegłym tygodniu wszystkie oszczędności stracił 78-letni mieszkaniec Wałbrzycha.

– 22 listopada do 78-letniego mieszkańca Wałbrzycha zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Wmówił seniorowi, że jest funkcjonariuszem policji prowadzącym sprawę oszustw „na policjanta”. Mężczyzna twierdził, że starszy pan będzie kolejną ofiarą oszustów i jeżeli posiada w domu jakieś pieniądze to trzeba je natychmiast przekazać policjantowi, który je zabezpieczy. Niestety, 78-latek uwierzył dzwoniącemu i oddał oszustom wszystkie oszczędności jakie posiadał w domu – mówi nadkomisarz Magdalena Korościk z Zespołu Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu.

Jak uniknąć oszustwa?

Aby nie stać się ofiarą oszustów, przede wszystkim należy zachować ostrożność – jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań. Pamiętajmy, aby nie informować nikogo telefonicznie o ilości pieniędzy, które mamy w domu lub na koncie. Nie wypłacajmy z banku wszystkich oszczędności. Tym bardziej nie zaciągajmy jakichkolwiek kredytów. Zadzwońmy do kogoś z rodziny, zapytajmy o to czy osoba, która prosiła nas o pomoc, rzeczywiście jej potrzebuje. Nikt nie będzie nam miał za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.

– Pamiętajmy również, że policjanci prowadząc swoje działania nie proszą i to telefonicznie o pomoc w ujęciu „nieuczciwych” pracowników banku. Tym bardziej nie będą kontaktować się w żadnej ważnej sprawie telefonicznie. Policjanci nigdy nie proszą o przekazanie im pieniędzy, które mamy w domu. Wałbrzyska policja zwraca się z apelem, zwłaszcza do osób młodych: informujmy naszych rodziców i dziadków o tym, że są osoby, które dzwoniąc i przedstawiając rożne tragiczne w skutkach opowieści, tak naprawdę chcą ich oszukać i wyłudzić od nich oszczędności całego życia. Przypominamy, że w przypadku odebrania telefonu z prośbą o udzielenie pożyczki należy zawsze:

– Zachować spokój i rozsądek. Pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania.

-Potwierdzić informację u innych członków rodziny.

-Poprosić o osobisty kontakt osoby podające się za naszego krewnego.

-Nie działać w pośpiechu i odłożyć termin udzielenia pożyczki (najlepiej o kilka dni).

-Nie ulegać presji czasu, którą wytwarzają oszuści, aby osiągnąć swój cel.

– Poinformować o takiej sytuacji policję dzwoniąc po numer alarmowy 997 lub 112, jak i przekazać swoje uwagi i spostrzeżenia swojemu dzielnicowemu.

Należy pamiętać, by pod żadnym pozorem nie przekazywać pieniędzy osobom, których nie znamy osobiście, jak i nie wpuszczać ich do mieszkania! – podkreśla nadkomisarz Magdalena Korościk.

(RED)

REKLAMA

Aby kontynuować zaakceptuj korzystanie z plików Cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close