https://db2010.pl Tygodnik DB2010 GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Oszuści wciąż grasują

Wałbrzyska policja po raz kolejny ostrzega przed oszustwami na tzw. „policjanta”. W ubiegłym tygodniu wszystkie oszczędności stracił 78-letni mieszkaniec Wałbrzycha.

– 22 listopada do 78-letniego mieszkańca Wałbrzycha zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Wmówił seniorowi, że jest funkcjonariuszem policji prowadzącym sprawę oszustw „na policjanta”. Mężczyzna twierdził, że starszy pan będzie kolejną ofiarą oszustów i jeżeli posiada w domu jakieś pieniądze to trzeba je natychmiast przekazać policjantowi, który je zabezpieczy. Niestety, 78-latek uwierzył dzwoniącemu i oddał oszustom wszystkie oszczędności jakie posiadał w domu – mówi nadkomisarz Magdalena Korościk z Zespołu Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu.

Jak uniknąć oszustwa?

Aby nie stać się ofiarą oszustów, przede wszystkim należy zachować ostrożność – jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań. Pamiętajmy, aby nie informować nikogo telefonicznie o ilości pieniędzy, które mamy w domu lub na koncie. Nie wypłacajmy z banku wszystkich oszczędności. Tym bardziej nie zaciągajmy jakichkolwiek kredytów. Zadzwońmy do kogoś z rodziny, zapytajmy o to czy osoba, która prosiła nas o pomoc, rzeczywiście jej potrzebuje. Nikt nie będzie nam miał za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.

– Pamiętajmy również, że policjanci prowadząc swoje działania nie proszą i to telefonicznie o pomoc w ujęciu „nieuczciwych” pracowników banku. Tym bardziej nie będą kontaktować się w żadnej ważnej sprawie telefonicznie. Policjanci nigdy nie proszą o przekazanie im pieniędzy, które mamy w domu. Wałbrzyska policja zwraca się z apelem, zwłaszcza do osób młodych: informujmy naszych rodziców i dziadków o tym, że są osoby, które dzwoniąc i przedstawiając rożne tragiczne w skutkach opowieści, tak naprawdę chcą ich oszukać i wyłudzić od nich oszczędności całego życia. Przypominamy, że w przypadku odebrania telefonu z prośbą o udzielenie pożyczki należy zawsze:

– Zachować spokój i rozsądek. Pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania.

-Potwierdzić informację u innych członków rodziny.

-Poprosić o osobisty kontakt osoby podające się za naszego krewnego.

-Nie działać w pośpiechu i odłożyć termin udzielenia pożyczki (najlepiej o kilka dni).

-Nie ulegać presji czasu, którą wytwarzają oszuści, aby osiągnąć swój cel.

– Poinformować o takiej sytuacji policję dzwoniąc po numer alarmowy 997 lub 112, jak i przekazać swoje uwagi i spostrzeżenia swojemu dzielnicowemu.

Należy pamiętać, by pod żadnym pozorem nie przekazywać pieniędzy osobom, których nie znamy osobiście, jak i nie wpuszczać ich do mieszkania! – podkreśla nadkomisarz Magdalena Korościk.

(RED)

REKLAMA