– Od maja 2025 roku usługę transportu, odbioru i zagospodarowania odpadów w naszej gminie świadczyć PGK Sanikom sp. z o.o. To spółka, której właścicielami są gminy, w tym także Gmina Jedlina-Zdrój. Dzięki temu mamy większy wpływ na jakość usług, możliwość lepszej kontroli kosztów i pewność stabilnej współpracy – tłumaczy Burmistrz Jedliny-Zdroju Ilona Bujalska.
– Decyzję o zmianie podjęliśmy, aby zapewnić mieszkańcom bezpieczeństwo świadczenia usługi w długim czasie. Dlaczego wybraliśmy spółkę komunalną Sanikom? Ponieważ PGK Sanikom nie działa dla zysku. Jej celem jest solidne wykonywanie powierzonych zadań, a nie maksymalizacja zysków, jak w przypadku firm prywatnych. Gmina ma bezpośredni wpływ na pracę spółki. Możemy szybko reagować na problemy i skutecznie egzekwować jakość usług, tak jak w przypadku własnych jednostek gminnych. Za zmianą przemawiało także doświadczenie i bezpieczeństwo. Spółka PGK SANIKOM działa od 1998 roku i z powodzeniem obsługuje wiele gmin w naszym regionie. Co to oznacza dla mieszkańców? Odbiór odpadów będzie kontynuowany bez przerwy. Harmonogram odbioru i zasady segregacji pozostają bez zmian. Jeśli pojawią się jakiekolwiek zmiany, odpowiednio wcześniej o nich poinformujemy. Co ważne – koszty dla mieszkańców nie wzrosną! Dzięki bezpośredniemu nadzorowi nad spółką, gmina będzie mogła lepiej pilnować stabilności cen i jakości usług. Jedyne, co się zmieni, to dzień odbioru odpadów biodegradowalnych. Będą one odbierane z terenu całego miasta w każdą środę. Wszelkie uwagi lub pytania dotyczące odbioru odpadów komunalnych prosimy kierować do Urzędu Miasta Jedlina-Zdrój – będziemy je niezwłocznie wyjaśniać razem ze spółką. Pracownicy magistratu czekają pod numerem telefonu 74 84 55 215 – mówi burmistrz Ilona Bujalska.
(JT)