Mieszkańcy Gminy Marciszów mają czas do 25 marca 2025 r. na złożenie wniosku na dofinansowanie odbioru, transport i unieszkodliwianie azbestu. Dofinansowanie nie będzie obejmowało kosztów demontażu azbestu, a także zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego oraz kosztów uzgodnień i dokumentacji technicznej. Wnioski mogą być składane przez osoby posiadające tytuł prawny do nieruchomości na terenie Gminy Marciszów, które zostały ujęte w inwentaryzacji obiektów zawierających azbest. Z programu wykluczone są gospodarstwa rolne należące do beneficjentów Działania Al.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, wyroby zawierające azbest powinny zostać usunięte do roku 2032. Wszelkie informacje i wyjaśnienia związane ze składaniem wniosków o usuwanie azbestu można uzyskać kontaktując się z pracownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Gminy Marciszów pod numerem telefonu: 75 741 02 08 wewnętrzny 36 lub 512 268 847.
Tego samego dnia upływa termin dla mieszkańców Gminy Walim. Wzory wniosku i informacji o wyrobach zawierających azbest można pobrać w pokoju nr 13 w Urzędzie Gminy Walim. Bliższe informacje udzielane są także pod numerem telefonu 74 8494 353.
(RED)