Trwa się nabór wniosków na dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z obiektów w Gminie Głuszyca oraz w Gminie Walim.
Zadanie realizowane będzie pod warunkiem otrzymania przez Gminę Głuszyca oraz Gminę Walim dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oraz wyłonienia specjalistycznej firmy zajmującej się utylizacją odpadów niebezpiecznych.
Kosztami obejmującymi dofinansowanie będą wyłącznie koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest. Dofinansowanie nie będzie obejmowało kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych. O dofinansowanie ubiegać się mogą: osoby fizyczne, rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, wspólnoty mieszkaniowe itp. Nabór wniosków w Gminie Głuszyca trwa do 20 marca 2025 r., a w Gminie Walim do 25 marca 2025 r. Dofinansowanie w formie dotacji wynosić będzie 50% wartości zadania, pozostałą kwotę wnioskodawca zobowiązany będzie sfinansować z własnych środków.
Usunięcia i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest dokonają wykonawcy, którzy zostaną wybrani do realizacji tych zadań zgodnie z przepisami ustawy z 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych, z którymi Gmina Głuszycy oraz Gmina Walim podpiszą stosowne umowy po przyznaniu gminom środków finansowych z WFOŚiGW.
Mieszkańcy Gminy Głuszyca wnioski mogą składać w Urzędzie Miejskim w Głuszycy lub wysyłać je mailowo na adres bok@gluszyca.pl. Szczegóły pod numerem 74 660 46 75. Z kolei mieszkańcy Gminy Walim wzory wniosku i informacji o wyrobach zawierających azbest mogą pobrać w pokoju nr 13 w Urzędzie Gminy Walim. Bliższe informacje udzielane są także pod numerem telefonu 74 8494 353.
(RED)