https://db2010.pl GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

10 lat Dolnośląskiego Klastra Motoryzacyjnego współtworzonego przez WSSE „INVEST-PARK”

Konferencja „Motoryzacja wczoraj, dziś i jutro” była okazją do podsumowania dekady działalności Dolnośląskiego Klastra Motoryzacyjnego, współtworzonego przez Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną S.A. i Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną „INVEST-PARK”.

– Poza aspektem historycznym, skupiliśmy się na teraźniejszych wyzwaniach, które w dużym stopniu mogą rzutować na przyszłość tej branży – relacjonuje Anna Kaczmarczyk – Dyrektorka Departamentu Innowacji i Współpracy w WSSE, która wzięła udział w panelu dyskusyjnym „Transformacja w erze nowych technologii” wraz z przedstawicielami Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Silesia Automotive & Advanced Manufacturing oraz Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego. – Rozmawialiśmy o aktualnej sytuacji w sektorze motoryzacyjnym, postępie technologicznym w procesach produkcyjnych, a także rewolucji związanej z elektromobilnością. Dyskutowaliśmy także o problemach, z którymi boryka się ten sektor: rosnącymi kosztami pracy, energii i gazu, zmianami legislacyjnymi oraz przestawieniem się na produkcję pojazdów nisko oraz zero-emisyjnych.

Uczestnicy debaty podkreślali także przewagi konkurencyjne Polski na inwestycyjnej mapie Europy.

– Zarówno ulgi podatkowe jak i doskonale przegotowane tereny dostępne w strefach ekonomicznych wciąż stanowią magnes dla zagranicznych koncernów motoryzacyjnych. Pamiętajmy jednak, że naszą główną przewagę konkurencyjną stanowi wykształcona kadra, która generuje kolejne inwestycje badawczo-rozwojowe w sektorze automotive. WSSE „INVEST-PARK” nie tylko wspiera edukację w tym zakresie, ale także kształci pod potrzeby przemysłu. W tym celu powołany został Klaster Edukacyjny INVEST in EDU oraz zostało uruchomione Centrum Szkoleniowe Innovation Park wykorzystujące najnowsze technologie, jak symulatory VR, robotykę, automatykę i druk 3D – wylicza Anna Kaczmarczyk i dodaje: – Wyzwań jest wiele, ale część z nich udało się już zniwelować wspólnymi siłami.

Warto zaznaczyć, że w ciągu 10 lat pracy Dolnośląski Klaster Motoryzacyjny skupił aż 60 przedsiębiorstw.

– Współpraca nie raz okazała się być kluczem do sukcesu, więc liczymy, że równie skuteczna będzie i w kolejnej dekadzie. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w działalność klastra, że tworzycie z nami profesjonalne środowisko pasjonatów motoryzacji – podkreśla Anna Kaczmarczyk.

Gratką dla uczestników konferencja „Motoryzacja wczoraj, dziś i jutro” był także Rolls-Royce Silver Wraith z 1955 roku, wystawiony dzięki uprzejmości Jaworskiego Stowarzyszenia Miłośników Motoryzacji.

(MM)

REKLAMA

REKLAMA

Archiwalne posty