– Fragment ścieżki rowerowej Kamienna Góra – Krzeszów tuż po długim majowym weekendzie zostanie zamknięty na kilka miesięcy. Wykonawca przebudowy wiaduktu nad tą trasą musi zamknąć część drogi od ul. Lubawskiej do ul. Wysokiej. Objazd tego odcinka będzie możliwy gruntową drogą wzdłuż ogrodów działkowych – informuje Rafał Święcki, rzecznik prasowy Burmistrza Kamiennej Góry.
– Ekipa budowlana w ubiegłym tygodniu rozpoczęła prace przygotowawcze do rozbiórki starego wiaduktu. Zdjęła z niego kabel energetyczny i ułożyła go w ziemi. Po majowym weekendzie zaczną się tam właściwe prace rozbiórkowe, a później budowa nowej kładki pieszo – rowerowej. Termin zakończenia budowy upływa w maju 2024 roku – dodaje rzecznik.
Przypomnijmy: ponad 8-kilometrowa kamiennogórska trasa rowerowa została otwarta w 2020 roku. Przebiega przez miasto od strony Czadrowa do Antonówki. Niestety, mieszkańcy oraz turyści mogli korzystać z całej trasy dość krótko, ponieważ wykonawca drogi ekspresowej S3 zamknął fragment ścieżki na czas trwania budowy. Dojazd do Antonówki stał się wtedy niemożliwy. Ścieżka wiodąca do tego osiedla zostanie odtworzona w przebiegu niekolidującym z drogą S3. Ma ona zostać otwarta jeszcze w tym roku, wraz z udostępnieniem trasy ekspresowej do Lubawki.
Są także dobre wiadomości w sprawie rozbudowy ścieżki rowerowej.
– Jestem po spotkaniu z Tadeuszem Szulcem – dyrektorem Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A., Kamilą Wieczystą – zastępcą dyrektora OGN oraz Moniką Dłubak – Naczelnikiem Wydziału Współpracy PKP z Samorządami – mówi Patryk Straus, Wójt Gminy Kamienna Góra. – Uzgodniliśmy mapę drogową wspólnych działań, których efektem będzie przekazanie prawie 10 hektarów gruntów na rzecz Gminy Kamienna Góra – . Mowa o prawie 6 km odcinka nieczynnej linii kolejowej nr 330 z Krzeszowa do Chełmska Śląskiego. Zgodnie z ustaleniami, przekazanie gruntów w formie aktu notarialnego planowane jest na wrzesień 2023 r. Wspólne decyzje umożliwiają nam rozpoczęcie projektowania kolejnego odcinka ścieżki rowerowej w kierunku granicy polsko – czeskiej. Dokumentacja techniczna jest nam niezbędna do ubiegania się o środki z Unii Europejskiej na realizację tej inwestycji. A nabory już niebawem.
(RED)