https://db2010.pl Tygodnik DB2010 GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Credit Agricole zachęca do pomagania seniorom w bezpiecznym bankowaniu

Co czwarty senior odbiera swoją emeryturę w gotówce od listonosza. Jednak obecnie, ze względu na zagrożenie epidemiczne, bezpieczniej jest korzystać z finansów bez używania gotówki. Dlatego bank Credit Agricole apeluje do młodszych użytkowników Internetu, aby pomagali starszym osobom w bezpiecznym korzystaniu z konta bankowego w domu.

Pozostanie w domu to warunek konieczny, żeby zminimalizować ryzyko zarażenia się koronawirusem. Apeluje się o to, przede wszystkim do seniorów, którzy są najbardziej narażeni na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby. Trudno jednak zostać w domu, gdy lodówka jest pusta, leki się kończą, a rachunki zwykle opłaca się na poczcie.

W większości przypadków odpowiedzią na te problemy jest Internet. Z roku na rok liczba seniorów aktywnych w sieci rośnie. Jednak wciąż połowa z nich nigdy z niego nie korzystała. Ale okres kwarantanny to dobra okazja, żeby to zmienić.

– Siedząc w domu można zadzwonić do bliskich i porozmawiać o tym jak zrobić zakupy, albo zapłacić rachunki przy użyciu komputera czy smartfona. Seniorom warto przypominać, że większość codziennych spraw można załatwić bez ruszania się z pokoju – przekonuje Agnieszka Gorzkowicz z Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole.

Bankowość elektroniczna jest bardzo prosta i wygodna. Jednak ktoś, kto nigdy z niej nie korzystał, potrzebuje przewodnika. To doskonała okazja dla wnuków, żeby pokazać dziadkom świat Internetu i nauczyć ich korzystania z banku w domu.

– Warto zacząć od założenia rachunku bankowego, bo wielu seniorów z niego nie korzysta. W Credit Agricole można to zrobić za pomocą specjalnej aplikacji na telefon CA24 Otwórz Konto, bez konieczności spotykania się z doradcą i podpisywania papierowej wersji umowy – przekonuje Agnieszka Gorzkowicz.

Nawet jeśli seniorzy mają już konto bankowe, nie wszyscy wiedzą, jakie daje możliwości. Dlatego warto pokazać im takie funkcje jak: wykonywanie przelewu, ustawianie stałego zlecenia, zakładanie lokaty, czy zaciąganie kredytu. Wszystko zdalnie – przez Internet.

Koniecznie trzeba też przypominać o podstawowych zasadach cyber-bezpieczeństwa: nie klikamy w podejrzane linki, regularnie zmieniamy hasło dostępowe do e-banku i pamiętamy, że bank nigdy nie prosi klienta o podawanie poufnych informacji przez telefon czy e-mail.

– Niestety nawet tak wyjątkowa sytuacja, jak stan epidemii nie powstrzymuje oszustów przed działaniem. Dlatego korzystając z bankowości internetowej i mobilnej zawsze trzeba być czujnym i stosować reguły, które pozwolą uchronić się przed utratą pieniędzy – przypomina Agnieszka Gorzkowicz.

(TP)

REKLAMA

Kliknij tutaj

Aby kontynuować zaakceptuj korzystanie z plików Cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close