https://db2010.pl Tygodnik DB2010 GAZETA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ

Nie wycinaj! Wyczyść filtr DPF!

Wycięcie filtra DPF z samochodu szkodzi środowisku, jest nielegalne i – w razie kontroli – bardzo kosztowne. – Oferujemy czyszczenie filtrów DPF, FAP, SCR i katalizatorów wszystkich marek samochodów – mówi Bartłomiej Madziara, mistrz Polski w wyścigach samochodowych, którego firma zajmuje się profesjonalnym czyszczeniem samochodowych filtrów cząstek stałych i katalizatorów.

Co zrobić, gdy pojawiają się problemy z filtrem DPF, FAP, SCR lub katalizatorem? Wystarczy odwiedzić stronę mechanikdpf.pl – tam znajdują się informacje o tym, jak ta firma rozwiązuje takie problemy.

– Czyścimy filtry DPF, FAP, SCR i katalizatory wszystkich marek samochodów, ale: nie rozcinamy, nie wycinamy, nie wypalamy! Stosowany przez naszą firmę proces regeneracji DPF nie wymaga żadnych modyfikacji filtrów, żadnego rozcinania ani spawania, ponieważ cały proces odbywa się w obiegu zamkniętym z układem filtracji, co jest bezpieczne dla środowiska naturalnego i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Funkcja czyszczenia to nie wszystko. Podczas procesu sprawdzane są wartości przeciwciśnienia spalin przed oraz po regeneracji, a także sporządzany jest protokół z takiego badania. Po różnicy ciśnień widać jak skuteczna jest regeneracja, na co wystawiamy pisemną gwarancję na 12 miesięcy! – wyjaśnia Bartłomiej Madziara, którego firma korzysta ze szwajcarskiej maszyny FFsolution FH2.

Co daje czyszczenie filtrów w ten sposób? Korzyści to: brak ciągłej konieczności wypalania sadzy w pojeździe; przywrócenie sprawność filtra, nawet gdy wypalanie serwisowe nie odniosło skutku; czyszczenie bez użycia środków chemicznych szkodliwych dla filtra; usunięcie 98,5% sadzy, popiołu, cząstek metalicznych. Poza tym zwiększona jest moc silnika i przywrócona nominalna sprawność filtra.

Proces czyszczenia filtra odbywa się w następujący sposób: po przyjęciu filtra oraz badaniu endoskopowym kątem uszkodzeń, filtr DPF, FAP lub SCR jest montowany w urządzeniu w celu zbadania przeciwciśnienia. Urządzenie drukuje wynik z pomiaru. Potem następuje czyszczenie wodne. Procedura czyszczenia filtra DPF lub katalizatora na urządzeniu FH2 rozpoczyna się od wyboru i montażu odpowiednich adapterów montażowych i redukcji, po czym następuje wtryśnięcie specjalistycznego detergentu po obu stronach wkładu ceramicznego. Detergent ma za zadanie m.in. wypieranie zalegającego oleju silnikowego, który mógłby utrudnić proces czyszczenia. Następnie odbywa się montaż filtra lub katalizatora do komory czyszczącej szwajcarskiego urządzenia FH2. Czyszczenie DPF odbywa się wodą o wysokim impulsowym przepływie. Wysoki wydatek możliwy jest dzięki turbinie zainstalowanej wewnątrz urządzenia. Proces czyszczenia rozpoczynany jest wstecznie do przepływu spalin. Po zakończonym pierwszym cyklu, odwracany jest kierunek przepływu, zatem rozpoczyna się czyszczenie wodą zgodnie z kierunkiem spalin. Z racji mniejszego dławienia niż w fazie pierwszej, urządzenie uruchamia w cyklu automatycznym dodatkową pompę dla zwiększenia przepływu wody. Trzeci cykl czyszczenia wodą jest powtórzeniem cyklu pierwszego, zatem przeciwnie do przepływu spalin. W przypadku bardzo silnie zabrudzonych filtrów DPF procedura czyszczenia zostaje powtórzona we wszystkich trzech krokach. Później jest opróżnianie filtra lub katalizatora z wody i suszenie filtra przepływającym powietrzem o temperaturze 90 stopni Celsjusza. Kolejnym krokiem jest chłodzenie filtra DPF w wymuszonym obiegu powietrza. DPF po zakończonym procesie suszenia i chłodzenia jest wolny od wody użytej do czyszczenia. Powyższa procedura jest gwarancją usunięcia 98,5% sadzy oraz popiołu, a także oleju silnikowego lub płynu chłodniczego z filtra DPF lub katalizatora. Ostatnim etapem procesu regeneracji DPF jest wydruk przeciwciśnienia dla porównania wartości przed i po czyszczeniu. Różnicę widać zarówno w protokole, jak i w samochodzie.

– Zapraszam na naszą stronę mechanikdpf.pl, gdzie są wszystkie niezbędne informacje. Zapraszamy także do kontaktu telefonicznego pod numerem 531 458 794 oraz mailowego: biuro@mechanikdpf.pl. Filtry do regeneracji można dostarczyć do naszego warsztatu przy ul. Kościuszki 25 w Głuszycy lub przyjechać samochodem i nasi mechanicy dokonają demontażu oraz montażu zregenerowanego filtra. Jest także możliwy odbiór na terenie Wałbrzycha – mówi Bartłomiej Madziara.

(TS)

REKLAMA

Aby kontynuować zaakceptuj korzystanie z plików Cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close