Na przestrzeni ostatnich lat, dzięki środkom pozyskanym przez Gminę Boguszów-Gorce z funduszy Unii Europejskiej udało się zrealizować wiele ciekawych i ważnych projektów. Nowa Perspektywa programowa UE 2014 – 2020 otworzyła przed samorządami nowe możliwości. W ubiegłym roku nasz wniosek pt. „Rozwój e-usług w Gminie Boguszów-Gorce” otrzymał dofinansowanie. Obecnie Gmina podpisała już umowę z instytucją pośrednicząca i przystępuje do realizacji projektu.
Wartość projektu to 1 179 840,60 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 790 177,00 zł kosztów. Celem projektu jest ułatwienie mieszkańcom realizacji spraw urzędowych. Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu wiele z nich będziemy mogli załatwić w prostszy, kompleksowy sposób korzystając z elektronicznego biura obsługi interesanta – szybko, wygodnie, bez kolejek i konieczności wizyty w urzędzie. Udostępnione zostaną e-płatności, znacznie upraszczające dokonywanie opłat lokalnych. Klienci Urzędu zyskają bezpośredni dostęp do aktualnych informacji związanych z życiem miasta. Powstanie między innymi system elektronicznego zgłaszania usterek, system elektronicznego cmentarza umożliwiający m.in. dostęp do informacji o lokalizacji miejsc pochówków oraz system elektronicznego zwiedzania, który pozwoli na zapoznanie się z walorami gminy. Ważnym elementem projektu jest utworzenie w urzędzie punktu potwierdzania bezpłatnego profilu zaufanego, który w kontaktach z administracją zastępuje podpis elektroniczny.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, poprzez rozwój e-usług i wdrażanie nowoczesnych technologii, Gmina dostosowuje działalność Urzędu do najwyższych standardów usług.