Czytali książki Tokarczuk

Polecamy2 maja, 2017

 

Zakończył się II etap konkursu literackiego „Czytamy współczesnych autorów polskich” pod patronatem Starosty Powiatu Wałbrzyskiego Jacka Cichury i Burmistrza Szczawna-Zdroju Marka Fedoruka, który w tym roku obejmował twórczość Olgi Tokarczuk.

 

W pierwszym etapie zadaniem uczestników było napisanie pracy pisemnej na wybrany temat i przesłanie jej do organizatorów. W finale uczniowie pisząc test w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Szczawnie-Zdroju, musieli wykazać się znajomością utworów ( „E.E”, „Prawiek i inne czasy” oraz pierwszy rozdział „Ksiąg Jakubowych”), a następnie w Zespole Szkół Szkół im. M. Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju prezentowali pracę plastyczną lub prezentację multimedialną inspirowaną przeczytanymi powieściami. Pierwsze miejsce zajęła Kornelia Gondek z Zespołu Szkół Politechnicznych „Energetyk”, drugie Kinga Utzig z tej samej szkoły, trzecie Aleksandra Koncewicz z Zespołu Szkół im. M. Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju. Jury wyróżniło również wiedzę i pracę Marty Chmielewskiej z Zespołu Szkół im. M.Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju przyznając jej czwartą nagrodę.

Organizatorami drugiej edycji zmagań literackich (w poprzednim roku szkolnym uczniowie poznali twórczość Joanny Bator) jest Zespół Szkół im. M. Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju oraz Miejska Biblioteka Publiczna im. T. Boya-Żeleńskiego w Szczawnie-Zdroju. Celem konkursu jest zachęcenie młodzieży do sięgania po utwory polskich autorów współczesnych i promocja czytelnictwa.

– Wszystkim uczestnikom gratulujemy i zapraszamy do udziału w przyszłym roku. Dziękujemy wszystkim nauczycielom przygotowującym uczniów do konkursu oraz sponsorom nagród: Starostwu Powiatowemu w Wałbrzychu, Urzędowi Miejskiemu w Szczawnie-Zdroju, Miejskiej Bibliotece Publicznej w Szczawnie-Zdroju, Zespołowi Szkół im. M. Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju, oraz Robertowi Kosińskiemu- właścicielowi kawiarni „Kortowa” w Szczawnie-Zdroju – podkreślają organizatorzy.

(RED)

konkurs literacki

Tagi: , , , ,